Poreklo polovnih vozila i regularnost odjave u zemlji iz koje se u Srbiju uvoze može biti provereno u Centru za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije (AMSS). Pregled traje u proseku oko dva i po sata, a obavlja se u laboratorijama AMSS u Beogradu (Rakovički put 4), Čačku (Bulevar oslobodilaca bb) i u Somboru (Veljka Petrovica 16). Podaci se proveravaju u vodećim bazama podataka u svetu koje nisu objedinjene. Utvrđivanje verodostojnosti obavlja se u dve faze - prva je vizuelni pregled kojim se utvrđuju identifikacione oznake na vozilu, način izrade i njihov položaj, dok se u drugoj fazi obavljaju merenja parametara, kao što su debljina boje, postojanje varova i slično. Tehnologija koja se primenjuje u radu Centra je veoma pouzdan, pa je u oceni verodostojnosti moguća jedna greška na 10.000 pregledanih vozila. Posle stručnog pregleda smatra se da je vozilo potpuno legalno ukoliko zadovolji fizičku proveru broja šasije, motora i ostalih identifikacionih oznaka, ali i prođe administrativnu proveru kojom se utvrđuje da li je vozilo ukradeno.
Poreklo polovnih vozila i regularnost odjave u zemlji iz koje se u Srbiju uvoze može biti provereno u Centru za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije (AMSS).
Pregled traje u proseku oko dva i po sata, a obavlja se u laboratorijama AMSS u Beogradu (Rakovički put 4), Čačku (Bulevar oslobodilaca bb) i u Somboru (Veljka Petrovica 16), saopštio je AMSS.
Podaci se proveravaju u vodećim bazama podataka u svetu koje nisu objedinjene. Utvrđivanje verodostojnosti obavlja se u dve faze - prva je vizuelni pregled kojim se utvrđuju identifikacione oznake na vozilu, način izrade i njihov položaj, dok se u drugoj fazi obavljaju merenja parametara, kao što su debljina boje, postojanje varova i slično.
Tehnologija koja se primenjuje u radu Centra je veoma pouzdan, pa je u oceni verodostojnosti moguća jedna greška na 10.000 pregledanih vozila.
Posle stručnog pregleda smatra se da je vozilo potpuno legalno ukoliko zadovolji fizičku proveru broja šasije, motora i ostalih identifikacionih oznaka, ali i prođe administrativnu proveru kojom se utvrđuje da li je vozilo ukradeno.
Pregled se zasniva na primeni nedestruktivnih metoda ispitivanja, odnosno bez oštecenja.
Za specijalne provere se koriste posebni instrumenti, "Regula" - mobilna stanica koja radi na principu magnetno-optičke vizualizacije kojim se skenira površinski sloj u zoni broja šasije.
Kod vozila sa čeličnom karoserijom primenjuje se "Vintest" kojim se meri mehanički napon materijala i debljina sloja farbe, dok "Mikrosken" i "Karskop" omogućavaju otkrivanje mana na karoseriji i utvrđivanje zavarenih, gitovanih i farbanih zona.